Търговците на дребно в САЩ би трябвало да са още по-щастливи oт обикновено тази Коледа.
В резултат на високото потребителско доверие и стабилния пазар на труда продажбите на дребно в САЩ по време на празничния сезон са нараснали с най-бързия си темп от 2011 г., посочва Wall Street Journal, позовавайки се на данни на Mastercard SpendingPulse.
Продажбите, без автомобилите, са се увеличили с 4,9% от 1 ноември до 24 декември спрямо ръст от 3,7% за същия период на миналата година, сочи подразделението на Mastercard, което следи всички форми на плащания. Електронната търговия продължава да е основна причина за ръста, увеличавайки се с 18,1%.
Възходът носи облекчение за търговците на дребно – от гиганти като Macy’s до по-малки вериги като Gap – които се бореха с трудна година, изпълнена със затваряния на магазини, по-малко посетители и фалити на вериги, сред които Sports Authority, Toys 'R' Us и Payless Shoes.
Инвеститорите, които се отказваха от акциите на множество търговци на дребно на фона на възхода на фондовия пазар като цяло, си възвръщат интереса. Акциите на Macy's и Gap например са скочили съответно с 24% и 18% през последния месец спрямо ръст от 3% на S&P 500. Цената на книжата на Wal-Mart Stores се е вдигнала с 40% от началото на годината, а онлайн гигантът Amazon.com се търгува близо до рекордни нива.
За разлика от предишните години, когато двигател на разходите бяха основно потребители с високи доходи, този празничен сезон по-голяма част от населението е отворило портфейлите си, насърчено от повишаващите се заплати и ниската безработица, казват анализатори и икономисти.
Потребителското доверие се повиши до 17-годишен връх през ноември, а безработицата спадна до 17-годишно дъно през октомври. Разходите за лично потребление – показател за разходите на домакинствата за всичко от самолетни билети до перални машини, са се увеличили с 4,5% през ноември на годишна база.
Продажбите на електроника и домашни уреди през сезона са нараснали с 7,5%, което е най-силното повишение през последното десетилетие, посочва Mastercard. Продажбите при обзавеждането за дома бележат ръст от 5,1%, а при бижутата – 5,9% в резултат на покупки в последната минута.
Все пак обаче има и слабости, които напомнят за предизвикателствата пред традиционните търговци на дребно, борещи се с пренасочването на потребителите към онлайн търговията. Онлайн пазаруването обикновено формира около 10% от разходите в САЩ, но според IHS Markit през празничния сезон тази година този дял ще достигне почти една пета – а по-голямата част от него ще се дължи на Amazon.
Магазините за облекла са най-силно ударени от промените в навиците за пазаруване на потребителите. Като цяло продажбите на дрехи са нараснали с 2,7%, но дамският сектор не е допринесъл за повишението, посочва Mastercard.
През седмицата от Коледа до Нова година се очаква потребителите в САЩ да похарчат 69 млрд. долара, или около 11% от общата сума за сезона, посочва консултантската компания Customer Growth Partners, тъй като потребителите ще връщат нежелани подаръци и ще се възползват от подаръчните си ваучери.


Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Мехмед Дикме предрича сблъсък между Борисов и Пеевски
Киселова каза в прав текст кое е съборило кабинета
Ива Митева: ИТН прекрачиха една граница, от която няма връщане назад
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Защо Тайланд и Камбоджа продължават да водят една и съща война
Украйна предлага да се откаже от исканията си за членство в НАТО
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Древно езеро, изчезнало преди 100 000 години, се появи отново
Археолози откриха огромна подводна структура край Франция
Експерти изследват слънчевото магнитно поле с помощта на AI
Доц. Николай Димитров: Българинът е песимист по природа
9 храни против деменция